De Protestantse Kerk in Nederland (PKN) is door de Belastingdienst erkend als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). De Protestantse Kerk heeft van de belastingdienst een groepsbeschikking ontvangen. Deze is van toepassing op alle tot de kerk behorende rechtspersonen (de plaatselijke gemeenten, diaconieën en classicale vergaderingen).
Vanaf 1 januari 2016 moeten elke gemeente, diaconie en classicale vergadering transparant zijn over bestuur, beloning, doel en beleidsplan, over jaarrekening en jaarverslag. Voor de Hervormde Gemeente ‘s-Gravendeel hebben we daarom onderstaand overzicht gemaakt van het College van Kerkrentmeesters en het College van Diakenen.

College van Kerkrentmeesters

• Naam: Hervormde Gemeente ’s-Gravendeel
  • RSIN: 002551706
  • KvK-nummer: 76358208
  • Contactgegevens:
    • Postadres:
      3295 ZG ‘s-GRAVENDEEL
  • Bestuurssamenstelling: Het college van Kerkrentmeesters bestaat uit 6 leden
  • Beleidsplan: Zie Beleidsplan van de Hervormde Gemeente ’s-Gravendeel 2022-2027
  • Beleidsplan van de landelijke kerk: Klik hier voor het beleidsplan van de PKN
  • Beloningsbeleid: Het bestuur werkt Pro Deo

De salariëring van de kerkelijk werkers geschiedt in overeenstemming met de ‘Arbeidsvoorwaardenregeling voor (mede)werkers in de Protestantse Kerk’.

• De doelstelling: Zie pagina kerkenraad onder ‘Wie zijn wij?’
  • Een jaarlijks verslag van de uitgeoefende activiteiten op hoofdlijnen: Hier wordt nog aan gewerkt.
Financiële verantwoording en beknopt overzicht van de voorgenomen bestedingen: Klik deze link

College van Diakenen

• Naam: Diaconie van de Hervormde Gemeente ’s-Gravendeel
  • RSIN: 824092594