De Commissie Kerk & Israël bestaat uit: Edith Kranendonk, Lieneke Zuide-weg, Maarten Havelaar en ds. Rein ten Napel. De commissie dient onze ge-meente door:
- het geven van informatie over Israël op basis van ‘onze onopgeefbare verbondenheid’ als Gemeente van Jezus Christus met Israël als het Volk van God op grond van Romeinen 11, vers 1: ‘Heeft God Zijn volk verstoten? … Volstrekt niet!’.
- het publiceren in de zondagsbrief van ‘Nieuws uit de Negev’, de nieuws-brief van Albert en Esther Knoester in Dimona, Israël.
- het voorbereiden van de morgendienst op ‘Israëlzondag’ (eerste zondag in oktober) en het organiseren van de Israëlzangdienst in ‘Ons Centrum’.
- het voorbereiden van een Israël-zangavond i.s.m. ‘Christenen voor Israël’ en het beleggen van een Israëlavond met spreker.
- het oproepen tot gebed om ‘de vrede van Jeruzalem’: vrede voor het Joodse volk en voor de volkeren door Jezus, de Vredevorst.
- het adviseren van de kerkenraad inzake Israël.

Contactpersoon:
Edith Kranendonk tel. 673 6201