Als commissie Zending, Werelddiakonaat en Ontwikkelingssamenwerking geven en vragen we aandacht voor mensen en projecten die steun nodig hebben. Een korte uitleg:
- Zending: op verzoek kunnen (met name) buitenlandse kerken die onvoldoende middelen hebben voor hun werk ondersteund worden. Bijvoorbeeld toerusting van predikanten, studenten theologie en jeugd- en opbouwwerk.
- Werelddiaconaat is een reactie van de kerken op de nood in de wereld. Als er door natuurrampen en oorlogen mensen dakloos worden of honger lijden dan steunt ZWO partnerkerken en organisaties door bij te dragen in de kosten voor voedsel en medische hulp.
- Ontwikkelingssamenwerking betreft het werken aan blijvende verbeteringen en duurzame oplossingen. Het overdragen van kennis en productiemiddelen is daarvan een onderdeel. Maar zeker zo belangrijk is de ondersteuning ter plaatse, op verzoek van de daar aanwezige organisaties, zodat de betrokken mensen zelf kunnen gaan voorzien in wat nodig is.

Elk jaar richt de ZWO-commissie zich op een aantal acties. Vaak zijn dit projecten van Kerk in Actie, maar ook andere projecten komen in aanmerking. Kerk in Actie steunt wereldwijd het werk van kerken en organisaties om hoop te bieden en mensen tot hun recht te laten komen. Met een aantal acties haalt de commissie geld op, zoals verkoop van potgrond, pepernoten en poffertjes bakken op Koningsdag. Hierbij vraagt de ZWO regelmatig gemeenteleden om actief mee te doen, want samen kunnen we meer!
De eerste zondag van maart is het zendingszondag. In de kerkdienst is er speciale aandacht voor één van de onderwerpen van de ZWO-commissie. Met de voorganger bereiden wij die dienst voor, een goed bezinningsmoment over deze thema’s.

Wij hebben een fijne club mensen. We zouden het fijn vinden als nog twee gemeenteleden met ons mee willen denken én werken aan onze goede doelen.

Contactpersoon: Henny van der Star    tel. 06-42459849   @: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.