Niet alleen de begrafenisondernemer moet in kennis worden gesteld, maar ook de predikant als het wenselijk is dat hij (of een ander lid van het pastoraal team) de rouwdienst leidt.
Meestal gebeurt dit in de aula van de begraafplaats, maar een rouwdienst in de kerk of in Ons Centrum is ook mogelijk.
In een enkel geval wordt de overledene gecremeerd.

Indien daadwerkelijke aanwezigheid van de predikant of iemand anders van het pastoraal team is gewenst bij de rouwdienst, wordt het overlijden in een kerkdienst bij de afkondigingen vermeld en wordt er voorbede van de gemeente gevraagd. Ook wordt het overlijden in de kerkbode en de zondagsbrief vermeld.

Als u als familie van een overledene een beroep wilt doen op de Hervormde Gemeente voor het verzorgen van een uitvaartdienst, neem dan eerst (liefst via de begrafenisondernemer) contact op met onze predikant ds. S. Dierx, telefoon 0183 515 505, e-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Mocht de familie voorkeur hebben voor een van de pastoraal werkers, dan kan dit uiteraard worden aangegeven bij ds. S. Dierx.